Parowiec Latona

Fakty

Historia powstania:

  • W 1905 r. zbudowany w stoczni Weser Bremen A.G. w Bremie
  • Budowany dla armatora Dampfschifffahrts-Gesellschaft Neptun z siedzibą w Bremie
  • Otrzymał sygnał wywoławczy QHWS
  • Przypisany do portu macierzystego Brema

Zatonięcie:

  • Parowiec Latona zatonął w dniu 04.01.1915 r. nieopodal Ławicy Słupskiej
  • Cała załoga zginęła
  • Przyczyną zatonięcia było wejście okrętu na rosyjską zaporę minową ustawioną pod koniec listopada 1914 r.

Pierwotne odkrycie wraku:

  • Niezidentyfikowany wrak został odkryty podczas prac pomiarowych w 2002 r. przez okręt hydrograficzny ORP Heweliusz

Dane techniczne:

  • Długość: 54,83 m
  • Szerokość: 8,57 m
  • Zanurzenie: 3,88 m
  • Pojemność: 648,72 BRT (tona rejestrowa brutto), 383,47 NRT (tona rejestrowa netto)
  • Wyposażony w trzytłokową maszynę parową potrójnego rozprężania o mocy 350 KM

Lokalizacja wraku:

  • Położenie geograficzne: 54°52,266'N 17°06,330'E (DMS: 54°52'26.6"N 17°06'33.0"E)
  • Znajduje się niespełna 10 mil morskich na północny zachód od Czołpina
  • Spoczywa na głębokości około 31 m
  • Znajduje się około 250 m od wraku trałowca pomocniczego "Minensucher B" (ex "Hohenzollern")

Model 3D

Opowieść

Mając na względzie wygodę i niezawodność przeglądania udostępnionej przez nas opowieści, zaleca się jej otwarcie na urządzeniach typu:

  • Komputer stacjonarny
  • Laptop

Inne urządzenia o mniejszych przekątnych ekranu mogą utrudniać komfortowe przemieszczanie się pomiędzy opracowanymi treściami.

Skip to content